Ayuh Mengira Angin

Berdiri, melompat, berlari dan terbang meghirup udara segar

Thursday, June 25, 2009

Suka Gadis Liar

Dia suka mencaci. Itu hobinya. Di samping mencaci, dia fikir dia sedang menyampaikan pendapatnya secara ikhlas. Jadi, apabila mencaci, dia umpama berenang sambil minum air. Dua perkara dilakukan serentak. Oleh kerana itu, dia sangat banyak kosa kata untuk mencarut, mencaci, mengeji, mengutuk dan sebagainya. Dan dia fikir dia hebat.

Wajahnya persis Pan-Asia. Jadi, ramai gadis fikir dia hensem. Dia fikir dia hensem juga. Keyakinan diri itu penting. Dia tidak mengorat sebarangan gadis. Kelas atasan sahaja. Kelas atasan di sini bermaksud liar. Jadi, selamat menjadi liar dan buas. Binatang buas.

Dia tidak suka belajar. Dia suka tidur dan mendengar lagu. Dia rasa diri dia hebat. Menikmati hidup. Kadang-kadang, dia menghabiskan masa dengan pergi makan di restoran mahal bersama kakaknya. Ya. Dia mempunyai seorang kakak yang menawan...
Namun begitu, dia seorang pelajar yang cemerlang. Walaupun dia tidak menumpukan perhatian di dalam kelas. Dia mampu untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Ramai orang cemburu akan itu.

Dia Herman.

No comments:

Post a Comment